Tällainen osui tänään käteen kirjastolta: nimi oli varmaan hyvää markkinointia. Kirja on nimensä mukaisesti tarkoitettu auttamaan esimiestyössä tarvittavan tunneälykkyyden/tunnetaitojen kehittämiseen.  Alta 200-sivuisen ja helppolukuisen paketin hotkaisi helposti illan mittaan (*ryöhtäisee*) mutta kovin paljon uutta ei käteen jäänyt.

Ensimmäiset kolme osaa kuvasivat keskimukavasti tunneosaamisen peruspalikoita ja merkitystä. Suomalaisen kokemusmaailman perinteitä kunnioittaen näkökulma on vankan hierarkian näkökulma. Vastaako vielä todellisuutta? Voi olla. Virkistävää kyllä kirjassa myönnetään suoraan että organisaatioiden julkiarvot ovat usein ihan päinvastaisia kuin niiden tosiarvot.

Ja.... sitten päästiinkin oppikirjan harjoitusosioon.

Haukotus.  Kun kirjassa lukee ota tyhjä paperiarkki ja...., silmäni ottavat automaattisen aikalisän ja siirtyvät seuraavaan varsinaiseen tekstiosuuteen.  Joku fyysinen ongelma varmaan. Voi voi.

Plussaa lupaavan näköisestä kirjallisuusluettelosta. To do -listalle Jäi Antonio Damasion Descartesin virhe. Emootio, järki ja ihmisen aivot ja Pauli Aalto-Setälän Merkitystalous.

Mikael Saarinen & Pauli Aalto-Setälä (2007). Perkele! Tunneosaamisen oppikirja esimiehille. Helsinki: Kirjapaja.